_MG_5058-2_0001_Layer 76

מטבחים במרכז הבית

מה הופך את המטבח לאזור המרכזי ביותר בבית? כזה שאנו אוכלים, שותים, צוחקים, מדברים ואפילו סתם יושבים בו? במילה אחת, או בעצם בשלוש – נוחות, פונקציונליות ועיצוב.

מטבחים במרכז החלל המרכזי לרוב מצויים בחלל פתוח ומתוכננים כך שיתנו מענה לכל החללים הסובבים אותם, אם זה חלל הסלון, פינת האוכל, החצר או המרפסת ואפילו לפעמים גם חדר השינה. ניתן לראות כי משטח העבודה לרוב יפנה אל החלל הפתוח, ולא אל מול קיר סגור, דבר המאפשר אינטראקציה מול הנוכחים בבית והנאה מרבית. ברוב המטבחים הישראליים המודרניים ניתן למצוא אי או דלפק אכילה המלכד סביבו את בני המשפחה ומשמש למפגשים, ארוחות משפחתיות ואירוח חברתי.

מטבח פורניר אלון מושחם ואי צבע שירז מטאלי

מה הם הדברים שחשוב לזכור כאשר מתכננים מטבח במרכז הבית?

השקיעו בעיצוב.

בגלל שהמטבח נמצא במרכז החלל ונראה מכל נקודה בבית חשוב שיהווה פנינה עיצובית בחלל. הקפידו לעצב אותו בסגנון המתאים לשאר החללים בבית, אל תתפשרו על הגוון והחומר המתאימים לכם וצרו הרמוניה בינו לבית המעטפת שסביבו. בחרו בסגנון שעליו חלמתם וודאו כי תהנו ממנו לאורך שנים.

תכננו נכון.

מה הכוונה בתכנון מטבח נכון? חשבו על המשפחה שלכם – מקמו את דלפק המטבח כך שיפנה לחלל בו המשפחה שלכם הכי אוהבת לבלות, צרו מעברים רחבים אם ישנם הרבה בני משפחה שאוהבים לבשל, צרו מקומות אחסון נסתרים אם אתם רוויי חפצים וכדומה. זכרו שאין תכנון נכון אבסולוטי, אלא תכנון נכון עבורכם ועבור בני המשפחה שלכם.

וודאו שיש מספיק אור.

מטבח שאינו מואר לפעמים מקשה על העבודה בו. ניתן להשתמש תמיד בתאורה מלאכותית, אבל האור הנעים והטוב ביותר הוא האור הטבעי. וודאו שבחלל המטבח יש חלון אחד גדול לפחות המאפשר לכם גם תאורה נעימה וגם פתח אוורור במידת הצורך.

מטבח פורצלן איטלקי אפור ועץ אלון מושחם

אי לא בכל מחיר.

אל תנסו להכניס למטבח שלכם אי בכל מחיר. אם מדובר על מטבח קטן וצפוף, יכול להיות שאי יהפוך אותו לצפוף מדי, ויגרום לכך שהשימוש באי עצמו לא יהיה נוח. עדיף לתכנן את המטבח בצורה הנכונה ביותר עבור החלל הנתון שלכם, על מנת שאתם תוכלו גם ליהנות ממנו ולא רק להסתכל עליו.

חשבו על החלק הפעיל ביותר.

האזור בין הכיור לכיריים הוא האזור הכי פעיל במטבח ולכן חשוב לתכנן משטח עבודה רחב ונוח באזור זה. חשוב שזה יהיה משטח בגודל מתאים, לא קטן ולא גדול מדי. משטח עבודה קטן יגרום לבלגן במטבח כולו, כי במקום להשתמש במשטח אחד נצטרך להתפזר על פני כל אזור פנוי בחלל, ומשטח עבודה גדול יקשה על העבודה ויגרום לתזוזה רבה.

איכות ולא כמות.

למטבח איכותי אין תחליף. המטבח הוא אזור שעובדים בו, מנקים אותו, פותחים וסוגרים מספר פעמים ביום ולכן חשוב שהחומרים ממנו יהיה עשוי יהיו איכותיים ועמידים לאורך זמן. החומרים בתוך ארונות המטבח וגם מחוץ להם חייבים לעמוד בתנאי היומיום שלכם ולתת מענה לצרכים לאורך שנים.

אם אתם מחפשים חברת מטבחים באזור המרכז, אנו מזמינים אתכם להגיע לאולמות התצוגה שלנו בנמל תל אביב, רמת השרון וראשון לציון, להיפגש עם נבחרת המעצבים שלנו וליהנות מתכנון אישי ומדויק למטבח שלכם.